شناسهٔ خبر: 178034 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛

طرح احیای بافت تاریخی و فرهنگی کهن شهر اردبیل در انتظار تصویب

طرح احیای بافت تاریخی و فرهنگی کهن شهر اردبیل در انتظار تصویب رئیس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: طرح حفاظت و احیای بافت تاریخی و فرهنگی کهن شهر اردبیل در انتظار مراحل تصویب در شورایعالی شهرسازی و معماری ایران است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود حسین‌زاده نجار، رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش استان اردبیل، در بازدید میدانی از بافت تاریخی شهر اردبیل، بر ضرورت حفظ هویت ایرانی اسلامی و تصویب طرح حفاظت و احیای این بافت تأکید کرد. وی اشاره کرد که این طرح می‌تواند نقطه عطفی برای صیانت از کالبد هسته مرکزی شهر باشد و با همکاری مسئولان ارشد استان، زمینه‌ساز احیای بافت تاریخی اردبیل شود.

در این بازدید، بررسی موارد پیشنهادی مشاور طرح ویژه بافت تاریخی و نظرات مدیریت شهری در خصوص معابر و محوطه‌های داخل بافت، مورد بحث قرار گرفت. حسین‌زاده نجار همچنین به موضوعاتی مانند تعریض معابر و کاربری‌های مورد نیاز اشاره کرد.

در ادامه، جلسه‌ای با حضور مدیرکل دفتر ترویج معماری و معاونان استانداری در استانداری اردبیل برگزار شد که در آن بر همکاری نزدیک‌تر بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مسئولان ستادی وزارت میراث فرهنگی تأکید شد.